Острів котів

Дуже довго чекав ваш покірний слуга на те, щоб у нас видавалися ігри світового рівня, щоб вони мали світову якість, і щоб це були не паті-гейми, а серйозні коробки з серйозними намірами. І от собі тепер маємо, — стільки всього навалилося, що я навіть починаю обирати, що з українських локалізацій брати, а що — ні.

Алей найперша і найголовніша для мене “велика” гра — це Острів Котів (в оригіналі “Isle of Cats”). Так сталося, що ігри з механікою катаміно (типу “тетрісу”) зазвичай користуються у нас вдома популярністю, у тут ще й така краса, і українською, і котики, і… і ваще.

Передзамовив. Дочекався. Зіграв (у легкий і повний варіанти). Буду тепер ділитися враженнями, готуйтесь.

У Острові котів ми з вами сідаємо у рибальські судна і, замість того, щоб спокійно ловити рибу, дізнаємося про те, що на острів котів, розташований недалеко, насувається на чорному кораблі страшний Веш. Коти перелякані і потребують нашої допомоги. Тому ми приманюємо їх до свого кораблика рибою і намагаємося не розділяти при цьому їхні родини.

Сімейний варіант

В цей варіант спокійно грав з нами мій 8-річний син. По складності я б, мабуть, порівняв його з “Ведмежим Парком” Філа Вокера-Гардінга.

Отже, кожен гравець отримує поле з кораблем, який розбитий на клітини і на регіони, звані “каютами”. По ходу гри нам вигідно заповнювати каюти повністю, бо так ми отримаємо менше штрафних балів. Ще на палубі у нас багацько мишей, і їх теж непогано б закривати котами, бо миші теж ведуть нас у мінус.

Посередині столу викладається певна, особлива для різної кількості гравців, кількість плиток звичайних скарбів. Кожен гравець отримує пару карт завдань та обирає колір. Потім коти гравців у випадковому порядку виставляються на поле порядку ходу, а корабель Веша на першу поділку його шляху до острова (трек раундів). Гра починається.

На початку раунду активний гравець викладає з мішечка випадкові плитки котів (по 4 на гравця), а потім гравці по черзі розбирають їх і викладають собі на судна. Коли всі спасують, раунд закінчується, Веш просувається далі, останній гравець стає першим і зсуває решту, і починається наступний раунд.

В кінці гри всі отримують очки за розмірами котячих родин (груп одного кольору, розташованих поруч) та виконані карти завдань і втрачають очки за мишей та незаповнені каюти.

Окрім цього, протягом гри гравець може накрити на своїй палубі кілька значків мапи скарбів. Якщо він накрив їх котом кольору самої мапи, він бере один скарб з доступних посередині столу. Скарби закривають місце, але не впливають на підрахунок.

От і все! Просто і дуже непогано. Вже коли ми зіграли у цю просту версію, я сміливо виставив на продаж Ведмежий парк.

Але найцікавіша гра — це…

Повний варіант

Тут все значно комплексніше, хоча складність не переступає того порогу, коли починаєш хапатися за голову. Отже, що ж у нас залишається незмінним?

Залишаються правила викладання котів і необхідність закривати мишей та каюти, залишаються мапи скарбів і залишаються коти і злий Веш. Решта зазнає кардинальних змін.

(дерев’яні рибки не входять до базової гри)

Нові компоненти виходять на сцену! Жетони риби — ними ми будемо оплачувати котофейок. Жетони міцних кошиків — тепер ми тягаємо котів лише в кошиках, а їх треба ще знайти, хоча у кожного один такий є з самого початку гри. Карти дослідження — серце гри (так, я не помилився, головне — карти; але котики — душа 🙂 ). Ошакси — фантастичні коти, які будуть вам за джокерів. Ошакси такі круті, що викладаються посеред поля поруч зі скарбами.

На початку раунду коти тепер викладаються у дві зони — ліворуч від острова і праворуч. Відрізняються зони цінами на котів — коти ліворуч хочуть 3 рибини, а ті, що праворуч — жирніші, хочуть по 5.

Далі гравці досліджують острів. При цьому вони отримують по 7 карт, а далі драфтять їх по годинниковій стрілці, кожного разу залишаючи собі по 2 карти, поки не отримають останню, сьому карту. Але це ще карти гравця, бо спочатку за них треба сплатити рибами. А карти бувають як недешеві так і безкоштовні. Отже, гравець обирає, які карти собі придбати, сплачує їх вартість і скидає решту у свій відбій.

Далі всі зачитують і викладають на столі придбані карти загальних завдань (що стосуються всіх), а приватні відкладають собі, хитро посміхаючись.

Нарешті починається порятунок. Але спочатку гравці визначають порядок ходу. Всі одночасно викладають карти, які будуть грати (це не обов’язково всі придбані). Той, в кого більше чоботів на картах ходить першим і так далі.

В свій хід гравець рятує одного кота, і це відбувається по черзі, допоки всі не спасують. Щоби врятувати кота треба мати цілий кошик і заплатити за кота рибою. Кошик може бути як свій багаторазовий (але лише одноразовий протягом одного раунду), так і може бути на картах, як цілий так і зібраний з двох порваних.

Після того, як всі по черзі нарятувалися котів, гравці грають жовті карти скарбів. Вони можуть принести як, власне, скарби, так і Ошаксів, які обов’язково стануть в нагоді в кінці гри.

Додатково до описаних карт, у Острові котів є карти дій. Вони звуться “повсякчасні”, мають фіолетовий колір та їх можна виконувати коли завгодно.

Коли гравці зіграють стільки раундів, що Веш допливе до острова, гра закінчується і всі вирішують, хто ж краще грав у тетріс та підкидного дурня в дитинстві, підраховуючи свої переможні очки та відмінусовуючи штрафи.

Цей режим вбив для мене всі тетрісоподібні ігри (окрім Печворка, бо у своїй дуельній короткій ніші він все одно найкращий). Тут і гаряче коханий мною драфт, і збір сетів, і тетріс, і вони наааастільки смачно поєднані та оформлені, що конкуренти табунами піднімають лапки.

Додаточки

До Острову котів є два доповнення. Не те, щоб вони були обов’язковими, але коли вже почав — важко зупинитися.

Перше доповнення зветься Несподівані гості і воно додає більше карт, котів, скарбів, Ошаксів та замінює картонні жетони риб на дерев’яні фігурні жетончики. А, ще замінює стандартних котиків гравців на збільшені версії з нанесеним малюночком. Ляпота.

І друге доповнення зветься Запізнілі гості, і воно додає п’ятого та шостого гравців. Ну, і звичайно нові карти, нові скарби, Ошаксів та звичайних котів. Доповнень багато не буває.

Враження

Як я казав вище, серце гри у фазі драфту карт. Саме тут ви обираєте, що відбудеться з вами і що ви дозволите зробити суперникам. Взяти цю шикарну дорогу фіолетову чи приманити на одного кота більше цими двома дешевими? Взяти скарб чи щось інше? Як виконати свої цілі, як не дати виконати загальні цілі іншим? І найголовніше — між всіма цими варіантами немає очевидного, і це робить вибір важливим і болючим) Мням!

Ну і ця помірна кризовість викладання плиток і закриття кают — вона знаходиться рівно на тому рівні, щоб за неї переживати, але ще не гризти нігті від напруження.

Чудовий рецепт. Рекомендую!

Розкажіть друзям!

Підписатися
Сповіщати про
guest
3 Коментарі
найстаріші
найновіші по голосам
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Ирина
Ирина
02.01.2021 23:04

Поздравляю вас с Новым Годом ☺️ Классный обзор получился. Видно, что игра очень-очень понравилась. Я вначале тоже игрой загорелась, но решила остаться верной Медвежьему парку😀 Про котиков решила брать Calico, как-то она меня зацепила. Читала на форуме Игромага, что в этом году намечаются неплохие украинские локализации. Присматриваюсь к Nidavellir, Praga Caput Regni, Paleo, Calico, Lost Ruins of Arnak. Очень интересно почитать ваши планы)

Ирина
Ирина
11.01.2021 17:51
Відповісти  maleficmax

С Рождеством вас и семью🙂 Отличные планы) Я З молотка! прочитала, как три молотка – долго думала🤣, не слышала о локализации For Sale. У меня пока только планы, а что на 100% куплю еще рано говорить. Я читала довольно много отзывов на Прагу и пока меня пугает время партии – многие пишут, что долго, а для нас это очень критично. Res Arcana с дополнением уже есть – доп, кстати, хороший) Ещё раз с праздниками и всего-всего самого лучшего ☺️

Догори
3
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
()
x