Oracle of Delphi

Розкажіть друзям!

Не знаю вже, коли там у стародавній Елладі святкували Новий Рік і хто у них розвозив подарунки, але впевнений, що своїх міфічних героїв вони шанували майже так, як і богів, що брали участь у їх появі на світ. Про цих героїв і наш сьогоднішній об’єкт уваги. Про героїв, які водночас намагаються виконати дванадцять великих подвигів, щоб здобути шану бога богів – Зевса. І в цих пригодах їм власноруч будуть допомагати жителі Олімпу.

Гравці отримують по кораблю, кожен з яких дещо відрізняється від інших своїми можливостями (“особливість” тягнеться випадково), і використовуючи пророцтва Оракула, що оселився десь у Дельфах, роблять все те, за що ми любимо читати книжки про Геркулеса.

Але нехай тема гри не вводить вас в оману, Дельфійський Оракул — не про атмосферу і битву на кубах (хоча і це тут в якійсь мірі присутнє), а про те, як найкраще використати результати кубиків, які вам пощастило щойно отримати. Так, вся ця гра — одне велике завдання на оптимізацію і логістику.

Мапа гри складається нами приблизно випадково з фрагментів, які йдуть у коробці. Є деякі рекомендації по розкладці, але загалом гравці вільні робити таку мапу, як захочуть. Головне, щоб всюди можна було доплисти. На мапі розкладаються компоненти гри, які ми будемо використовувати, будувати, доправляти та вбивати 🙂

  • На деяких островах випадково розкладаються підношення 6 кольорів, яки ми маємо доставити до храмів відповідного кольору (їх ми також розкладаємо на полі). За гру ми маємо зробити три підношення спільних для всіх кольорів.
  • У містах викладаються статуї, які ми також маємо довезти до відповідних островів на карті. На нас чекають три статуї.
  • Також розкладаються чудовиська, яких ми маємо перемогти (вгадайте, скільки треба?)
  • І на останок на деяких островах обличчям донизу випадково розкладаються гекси з туманом. З іншої сторони на них зображені місця для вівтарів певного для гравця кольору. Кожен гравець має знайти свої тайли і звести там вівтарі (ага, теж три).

На початку гри гравці кидають три своїх кубика на планшеті свого гравця і розставляють їх по відповідних результату місцях навколо Оракула. Грані кубиків відрізняються кольором (або символом, кому як зручніше) і ці кольори — все, що буде потрібне нам у грі. Звичайно, Фельд би не був Фельдом, якби результати не можна було корегувати відповідними жетонами, які у цій грі звуться “милістю”.

На хвилинку відійду від кубиків і кольорів і розповім про іншу частину планшету гравця — трек богів. Кожного разу, коли інший гравець кидає кубики, ви дивитеся на результати і можете пересунути на треці бога відповідного кольору ближче до краю. Коли бог досягне його, ви зможете використати дуже сильну дію, яку він надає. Богів, як і всього у цій грі — 6, як кольорів на гранях кубиків Оракула.

Завжди, окрім початка гри, гравці кидають кубики одразу після свого ходу, що дає їм можливість прорахувати свій наступний хід поки ходять інші гравці.

Кубики можна застосувати по різному. Незалежно від результату, можна:

  • Взяти за кубик два жетони милості
  • Взяти на майбутнє випадкову карту оракула (вона надасть додаткову дію певного кольору)
  • Підгледіти, нікому не показуючи, пару тайлів островів (з туманом) на ігровому полі

Всі ж інші дії залежать від кольорів граней кубів. Отже, використання кубика певного кольору дозволяє:

  • переміститися до 3 клітин по воді, зупинившись на гексі такого кольору
  • завантажити з суші на борт підношення такого кольору
  • вивантажити підношення такого кольору до храму такого ж кольору (і одразу отримати три жетона милості)
  • завантажити статую такого кольору
  • звести статую такого кольору на відповідних островах (і отримати винагороду у вигляді карти помічника)
  • розвідати туманний острів такого кольору, перегорнувши його лицевою стороною (якщо він не той, що потрібен вам, просто отримуєте певну нагороду, а якщо саме той, то ще й будуєте вівтар та просуваєте одного бога далі по треку)
  • б’єтеся з чудовиськом відповідного кольору (і в разі перемоги покращуєте свої можливості беручи карту покращення)
  • скидаєте карти поранень відповідного кольору
  • просуваєте бога такого кольору по треку

Власне, в цих діях і проходить вся гра. Та є декілька елементів, які також слід згадати.

На планшеті гравця є трек захисту. Захист відмічається щитом і відображає те, як легко гравцю буде битися з чудовиськами (кожна поділка зменшує необхідний для перемоги результат кидку d10) та як буде гравцю шкодити кидок атака титанів, яку символізує кидок d6 після кожного раунду (повного кола ходів гравців).

Під час битви з чудовиськами, гравець може або перемогти, викинувши достатньо високе значення, або програти. Якщо значення просто менше за необхідне, можна або відступити або скинути жетон милості для наступної спроби, у якій чудовисько буде слабіше на 1 , тобто необхідний результат зменшується на 1 у кожній наступній спробі. Якщо ж кубик викидає 0, гравець ще й отримує карту поранення.

Карти поранення ніяк не впливають на саму гру, але якщо у гравця або 3 карти одного кольору або є 6 карт, ви маєте пропустити весь хід, щоб прибрати 3 карти поранень.

Карти помічників, які є нагородою за зведення статуй бувають трьох видів. Герої підвищують захист та захищають від певного кольору ушкоджень. Напівбоги дають карту Оракула та роблять один з кольорів кубику джокером. І Створіння додають +3 дальності при переміщенні дією кубика певного кольору.

Перемагає той, хто перший виконає всі завдання та повернеться до стартового гексу з Зевсом.

Після деякого часу на ознайомлення, гра починає плинути досить швидко, хоча обирати (особливо на початку) є з чого. На полі є деяка конкуренція за підношення та інтрига, пов’язана з туманними островами, бо його відкриття завжди приносить вагомий бонус, але водночас може добряче допомогти суперникові, якщо він шукає саме цю місцевість.

Гра виглядає дуже збалансованою. У нашу першу гру Таня мала особливість корабля, яка дає їй +2 до переміщення, а я міг корегувати результат кубику не лише по годинниковій стрілці та везти більше вантажу. Згодом вона здобула Створіння, яке додавало +3 до переміщення по жовтому кубові, але й навіть така неймовірна швидкість (більше ніж пів поля за один хід!) привела нас до нічиї, яку вирішували вже інші обставини! Перша гра вдвох зайняла у нас дещо більше двох годин.

Мої враження від гри цілком збіглися з очікуваннями. Це перегони-пісочниця, в якій всі мають однакові стартові цілі, але можуть виконувати їх у будь-якій послідовності, вибудовуючи свої можливості помічниками та покращеннями кораблів і тим самими полегшуючи подальшу гру. З самого початку гравці розбігаються по найближчим доступним цілям, і довго вирішують, куди пливти/везти, але згодом завдань залишається все менше, орієнтуватися у бажаннях стає все простіше і під кінець ти вже точно знаєш, які результати кидку ти хочеш отримати від Святого Миколая Зевса.

Прекрасна євро-пригода від одного з найкращих майстрів настільних ігор у світі. Якщо перегони та кубики вас не жахають, я цілком рекомендую Oracle of Delphi!

BoardGameGeek
73%
Тесера
70%
Моя оцінка
80%

Розкажіть друзям!

Leave a Reply

avatar
  Підписатися  
Сповіщати про
Догори