П’ять племен

Готуйтеся, зараз я буду співати дифірамби для однієї з найкращих та найулюбленіших ігор у своїй колекції. Поїхали.

Отже, П’ять племен — гра не нова. Можна навіть сказати, що за час свого існування вона вже стала класикою. Коли вона з’явилася, мені категорично не сподобався її зовнішній вигляд. Ну, знаєте, все таке одноманітне, жовтувате, якось фе. Але пройшов час і або змінилися мої смаки, чи сам я подорослішав і став дивитися глибше і не “рубити з плеча”. Отже, нарешті Five Tribes почали привертати мою увагу. Та й ім’я Бруно Катала якось благало спробувати.

Я почитав правила і залишився у захваті. Почитав правила доповнень, і захват зріс. Ну, ви розумієте, що було далі, так?

І от ми зіграли з дружиною першу гру, та ще й одразу з усіма додатками. Це було ризиковано, адже доповнення дещо ускладнюють гру, а ми ще не були знайомі з базовою грою, але все пройшло як по маслу. Після першої ж партії — повний захват.

Ну добре, досить емоцій, давайте розповім, …

…про що ж гра

Гра відбувається у арабській країні Накалі за часів, коли джини ще не були вигадками. У країні мешкає багато людей, але їх розділено на племена (хоча фактично це касти; чому така назва — я не знаю). І всі касти особливі. Ми з вами, сидячи за столом, будемо використовувати ці касти у своїх цілях, аби здобути більше переможних очок впливу у країні.

Як грається?

Перед початком гри ми з тайлів викладаємо територію нашої держави. А потім випадково тягнемо на кожен тайл по три міпла з мішечку, у якому перемішані міпли всіх п’яти кольорів (каст). Поруч з полем викладаємо карти Джинів, товари, поля черговості ходу і решту необхідних компонентів. Визначаємо першого гравця, і — поїхали.

Знайомі з Манкалою? Так от, головна механіка Племен взята з цієї стародавньої гри. Щоб зробити хід, треба взяти всіх міплів з одного тайлу, а потім рухаючись ортогонально від тайлу до тайлу, обов’язково залишати на кожному по одному міплу з руки, поки не залишите останнього. Останній залишений міпл та останній тайл і визначають дії, які ви виконаєте у свій хід.

Але давайте про все по черзі. Яка наша мета? Набрати очок. Як це зробити? Та як хочете! Очки принесуть і захоплені тайли (про все це далі), і візирі, і старійшини (це все такі різні племена), і набори товарів, і Джини, і пальми, і палаци… фух, наче все. Багато? Так. Важко? Ні!

Отже, ми взяли міплів, порозкладали їх по тайлам, і ось викладаємо останнього міпла на фінальному тайлі поля. Спочатку, маємо/можемо виконати дію тайла. Дії чудово намальовані на кожному з них і їх всього декілька, тож заплутатися буде вкрай важко. Якщо там зображена пальма — слід виставити на цей тайл пальму. Вона збільшує ПО, які тайл принесе у кінці гри. Палац — те саме, але більше ПО. На ринку можете придбати товари, а у Священних місцях обміняти старійшин (білі міпли) на Джинів.

Після цього ми забираємо з тайлу всіх міплів того кольору, який на нього поставили. Якщо на тайлі не залишилося міплів — він ваш, і ви викладаєте на нього свого верблюда із свого запасу. Якщо ні, пропускаєте це і переходите до виконання дії племені.

Сила дії, яку можна виконати вилічується сумарною кількістю міплів (одного кольору, пам’ятаєте?), яких ви прибрали з тайлу.

Червоні міпли — Асасини. Вбийте (у мішок його!) будь-якого міпла на відстані у стільки тайлів, скільки червоних міплів ви прибрали з тайла. Або ж одного білого або жовтого міпла у зоні іншого гравця. Я з дружиною другий варіант зазвичай не обираю, бо їстоньки інколи хочеться.

Жовті міпли — Візирі. Заберіть їх собі. Вони принесуть вам очок у кінці гри.

Білі міпли — Старійшини. Також заберіть їх собі. За них можна придбати джинів на відповідних тайлах, і вони також принесуть вам очок у кінці гри.

Сині міпли — Будівельники. Ви прибираєте цих міплів у мішок і отримуєте стільки грошей (= очок), скільки навколо вашого тайла інших тайлів з синьою вартістю, помножену на кількість синіх міплів, яких ви прибрали.

Зелені міпли — Торгівці. Після того, як викинете їх у мішок, візьмете стільки товарів, скільки торговців полетіло в мішечок.

Після дії племені, можна за гроші продати якийсь набір товарів.

Що ще варто уваги? Серед товарів є карти Факірів (або рабів у перших версіях гри). Зазвичай їх можна скидати, щоб віртуально збільшити кількість взятих міплів для деяких дій та ефектів тайлів. Ну і, звичайно, Джини. Купівля Джинів — це покращення, яке буде допомагати вам решту гри, або просто немаленька купа переможних очок.

То й що маємо?

От, власне, і вся гра! Так, звичайно вона має ще кілька нюансів, про які я не розповів, але ви вже маєте непогано уявляти процес. Взяв купу міплів, рухаючись по полю порозкладав їх на інші тайли, виконав дію останнього тайлу, прибрав з нього міплів того кольору, якого сюди поклав, і виконав дію цього племені.

Які у гри мінуси? Для мене — жодних. Навіть підготовка з розкладанням має свій заспокійливий ефект. Але подейкують, що у людей, схильних до паралічу аналізу трапляється перегрів мозку від усіх можливих ходів. Тож, будьте до цього готові 😉

Додатки

Так! Здебільшого вони кльові і варті уваги.

The Artisans of Naqala (Майстри Накали) додають ще одне плем’я. Фіолетових міплів ви забираєте собі, і вони дозволяють взяти відповідну кількість випадкових виробів з відповідної купки. Зазвичай вироби варті очок, але часто дають якусь особливу одноразову дію. Також, якщо у кінці гри у вас найбільше майстрів, ви отримаєте по 3 очки за кожного з них.

Окрім цього, доп приносить ще Джиннів, нові тайли з новими діями, а також гірські гряди, які частково огороджують деякі нові тайли і не дають через них пройти.

Прекрасне доповнення, must have. Майстри — дуже сильне плем’я, і перша половина гри буде присвячена боротьбі за них.

Whims of the Sultan (Примхи Султана) додають нову колоду карт Примх, які викладаються на нові тайли Приголомшливих міст. Гравець бере собі ці карти, коли опиняється у місті, і отримує винагороду тоді, коли виконує вказані на картах умови. Окрім цього, контроль кількох міст дають купу очок у кінці гри. А тайл Великого озера подвоює вартість всіх пальм та Палаців навколо нього. Теж чудове доповнення, на рівні з першим. Тепер боротьба йде ще і за міста!

А от останнє доповнення, The Thieves of Naqala (Злодії Накали), я не придбав по кільком причинам. По-перше, лютий оверпрайс. Величезні гроші за 7 карт. І по-друге, цей доп значно додає агресії, якої я просто не хочу бачити у такій фантастичній сімейній грі.

Ну, ви вже зрозуміли, що я у захваті від Племен. Мені подобається процес вибору тайла, пошуки шляхів та прорахування дій наперед. Мені хочеться знайти щось, за що її можна пожурити, але окрім того третього доповнення, нічого не приходить на думку. Навіть її вигляд на столі вживу виявився неймовірно красивим 🙂

Без вагань раджу і навіть наполягаю!

Дякую за те, що дочитали до кінця! Гарних ігор!

Розкажіть друзям!

Підписатися
Сповіщати про
guest

5 Коментарі
найстаріші
найновіші по голосам
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Ринка
Ринка
04.11.2019 18:57

Такой подробный обзор 👍. А мне игра так сильно понравилась, что я дополнения до последнего не добавляю. Что б по нарастающей … ))

Nick
Nick
05.11.2019 18:38

Дякую за огляд. Задумався про придбання….

Тетяна
Тетяна
16.08.2021 22:11

Дякую за змістовний огляд. Давно хотіла почитати про неї детально і по суті. Буду шукати з допами.

Догори
5
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x