Граємо у солдатиків з Memoir ’44

Розкажіть друзям!

Деякий час тому мене з усіх, наче не пов’язаних з собою, сторін буквально почали атакувати інформацією про гру, яку я проігнорував ще дуже давно, та й був впевнений, що вона мені не потрібна. Це було і відео про всю серію від Сема Хілі, і поява в магазині, і розсилка від Asmodee, а скоро — інформація про нове доповнення, поява гри у інстаграмі і так далі. Прийшлося придивитися =)

Memoir ’44 — гра не нова, базова версія вийшла у далекому 2004-му році, та вона досі виглядає і грається просто прекрасно. І я переконався у цьому, придбавши її. Отже, давайте розглянемо і препаруємо.

Брати по зброї

Гра завжди проходить за готовими сценаріями, які повторюють реальні зіткнення у другій світовій війні. Базова коробка розглядає американсько-німецькі бої після висадки в Нормандії 44-го року. Сценарій вказує, як розкласти тайли місцевості та загони по мапі, приготувавши територію для бою. Гра йде до того, як якась з сторін отримає необхідну кількість медалей за вбиті загони або за цілі.

Один з перших сценаріїв

Перше, що варто вказати — це те, що Мемуари — дуже проста гра, сімейна. Мій 7-річний син адекватно грав зі мною за спрощеними правилами (без карток з текстом) і з моєю допомогою. Фактично у свій хід гравець просто обирає одну з карт на руці і грає її, виконуючи просту дію — віддаючи наказ певній кількості свої загонів на певній частині мапи.

Мапа в свою чергу розділена пунктиром на три фланги (центральний, лівий та правий), і на карті вказано, скільком загонам і на якому фланзі (флангах) ви можете надати наказ.

Під наказом мається на увазі те, що загін може пересунутися та [зазвичай] атакувати. Пересувається кожен загін на певну кількість гексів, і атакує на певну відстань, при чому чим далі, тім менше кубів він кидає. От власне і всі базові правила, можна починати гру 🙂 Хоча ні, ще варто розповісти про те, які бувають загони та по чому вони рухаються.

Карти наказів

Отже, місцевість буває відкрита (чиста мапа) і особлива, для якої діють додаткові правила і яка може блокувати видимість. Я не буду розглядати всі типи місцевості, опишу пару як приклад. Ліс блокує видимість та не дозволяє загону, який в нього щойно увійшов відкрити вогонь. В той же час надає йому захист, зменшуючи кількість кубів, які проти нього кидають. Схоже працює тайл міста. Ріка просто блокує пересування. Пагорб додає захисту тим, хто на ньому і так далі.

Загони бувають трьох основних типів: піхота, важка техніка та артилерія. Піхота зазвичай пересувається на 2 гекси або пересувається на 1 та атакує на відстань до 3 гексів. Бувають особливі загони, які мають бонуси, вони пояснюються у сценаріях та відмічаються спеціальними жетонами. Танки (представники важкої техніки у базовій коробці) пересуваються на три гекси та атакують на стільки ж, при чому не мають штрафу за відстань. Ну і артилерія (гармати) повільно пересуваються, але б’ють на відстань до 6 гексів незважаючи на перешкоди, хоча і зменшуючи шанси на влучення з відстанню.

Фріци тримають оборону

Загони складаються з кількох фігурок (наприклад, 4 для піхоти, 3 для танків). Коли загін атакує, гравець вказує хто і по кому палить та кидає кілька спеціальних кубів. Ця кількість враховує штрафи місцевості та можливі бонуси, які надає карта або якийсь жетон. Влученням на кубах зазвичай вважаються символ загона, який атакують та символ гранати (який ушкоджує всі типи загонів). У разі влучення, атакований гравець прибирає з загону стільки фігурок, скільки влучень викинуто. Якщо прибирається остання фігурка, гравець, який атакував забирає її собі як медаль.

Варто зазначити, що навіть ледь живий загін з однієї фігурки завжди кидає повну кількість кубиків, тому так само цінний, як і повний. І навіть цінніший, вважаючи, що його треба захистити від ворога, щоб той не отримав легку медаль.

Додатково до карт, які просто віддають накази, є карти тактики, які мають спеціальну дію. Інколи вони можуть серйозно змінити ситуацію на полі бою. Наприклад контратака дозволяє негайно віддати той самий наказ (або навіть скопіювати наказ тієї самої карти тактики), що щойно було використано ворогом, але своїм солдатам у тому ж секторі карти; авіація може вдарити по будь-яким гексам супротивника, є карти, що тимчасово дають загонам бонуси у швидкості або точності.

Підмога

Часто сценарії мають історичну перевагу у чиюсь сторону, хоча вдалий захід карт в руку може допомогти і в таких випадках. І тут як раз і ховається ледь не єдиний [можливий] мінус гри. Двічі я програвав просто тому, що мені не приходили в руку карти наказів того сектору, який був мені конче потрібен. Хоча пояснення автора гри мене майже цілком влаштовує: таким чином симулюється неможливість встановити зв’язок з флангом за причинами, котрих під час бою — хоч відбавляй. Та й не забуваймо, що гра — легка і сімейна, а отже випадок, який потенційно дає перевагу гравцю з меншим досвідом — цілком позитивна річ. Та все одно до цього варто бути готовим.

В перший же тиждень ми грали з дружиною у Мемуари ледь не кожен день. Нам дуже сподобалося! За місяць я замовив ледь не всі ключові додатки, які додають нові сторони конфлікту, розширюють зони бойових дій і додають купу сценаріїв. І я з нетерпінням чекаю можливості за них всістись!

Гра вкрай атмосферна. Простота і геніальна примітивність (!) механік дозволяє не занурюватися в цифри і розрахунки, які зазвичай супроводжують варгейми, а грати і відчувати атмосферу. Співчувати втратам, звикати до щасливих загонів, яким так щастило на кубах і народжувати невеликі воєнні історії невдач або героїзму прямо на столі. При тому вона дає достатньо місця для планів, тактики і прорахунку, що подарує приємну годину відпочинку і для серйозних варгеймерів.

Що це означає? Означає, що я таки знайшов собі таку парадоксальну річ, як сімейний варгейм. Тепер, через багато років власного скепсісу, я зрозумів, що Memoir ’44 — прекрасна гра і раджу її вам.

Приємних ігор!

Memoir ’44

Розкажіть друзям!

2
Leave a Reply

avatar
1 Гілки коментарів
1 Відповіді гілки
0 Відстежуючі
 
Комент з більшістю реакцій
Найгарячіша гілка коментарів
2 Автори коментарів
maleficmaxАртур Автори нещодавніх коментарів
  Підписатися  
найновіші найстаріші по голосам
Сповіщати про
Артур
Гість
Артур

Цікаво, дякую. А ми недавно придбали Бетллор, теж натішитись не можемо, гра просто бомбезна. Мемуари не подобаються дружині темою 🙁

Догори