Виноградні сади Тоскани у грі Viticulture

Цього разу я розкажу про одне з найкращих євро з механікою розміщення робітників. Джеймі Стегмайер видав її у 2013 році, і хоча вже тоді її було сприйнято дуже тепло, справжнього успіху Виноробство принесло автору після випуску додатка Тоскана, який містив дороблене, розширене та більш логічне поле і додаткові дії.

У Виноробстві кожен гравець виступає у якості нащадка сім’ї виноробів. Він отримує у спадок виноградники і тепер конкурує з такими ж самими виноробами-початківцями за звання найкращого.

Переможних стратегій у грі вдосталь, і хоча перемога вираховується по очкам, варіантів їх здобути достатньо багато. І за одну гру у вас не вийде зробити все, треба буде зосередитися на чомусь одному, до чого вас підштовхне спадок та карти, які прийдуть в руку.

Я буду одразу розповідати про враження гри на поли з Тоскани. Отже, його поділено на 4 частини, які відповідають порам року, і кожна пора року дає можливість виконувати специфічні для неї дії. Поле гри одне для всіх гравців, і кожне місце, куди ви викладаєте робітника має обмежену кількість точок для робітників, отже дій на всіх не вистачить, і вам треба буде боротися за те, що вам потрібно, втрачаючи щось в інших сферах.

Ще треба знати, що кількість робітників обмежена, а на початку гри їх взагалі у кожного по три. Враховуючи, що робітник виставляється на весь рік, а дій на карті під двадцять, вам треба буде добре розуміти, чого ви хочете досягнути своїми діями. Це також є причиною того, що перша гра може видатися дещо хаотичною — ви не встигнете зв’язати всі дії та можливості воєдино. Хоча, з іншого боку, така кількість дій майже гарантує, що вам вдасться зробити щось корисне навіть за умови, що певну потрібну дію хтось зайняв до вас.

Серед головних дій гри такі: придбати лозу, посадити її, зібрати врожай, взяти замовлення на вино, виконати замовлення, прийняти гостей або помічників, вивчити ще одного робітника, побудувати додаткову будівлю на власному планшеті. До речі про будівлі. Їх декілька і всі вони відкривають нові можливості або нові дії. Наприклад, щоб робити насправді якісне, або навіть ігристе вино, вам треба буде двічі покращити свій льох, деякий виноград потребує системи зрошування, котедж дозволить приймати більше гостей (це карти з корисними діями), а ярмо допоможе викорчувати і замінювати лозу на винограднику.

Кожен раунд гравці, починаючи з першого, обирають, коли будуть вставати їх робітники, і хоча ті, хто раніше встає, першими обирають, де розміщувати робітників, вони втрачають дуже вагомі бонуси за пізніший підйом. Так, я все вірно сказав, “першість” гравця лише дає можливість обрати, яким гравець буде ходити, і це зовсім не обов’язково має бути перша черга.

Отже, хід за ходом, гравці виставляють гравців, виконують відповідні дії у відповідності зі своїм планом та можливостями та поступово розвивають сій виноградник.

Гра дуже спокійна і неконфліктна, ідеально сімейна. Дає немалий вибір дій, але в цілому дуже логічна і проста. Мені сподобалася, але здалася нудноватою коханій, тож зрештою відірвав від серця та продав її. Якби в мене був хтось, з ким ще можна було  грати (6-річний син замалий для неї), ніколи б цього не зробив, гра — добра!

UPD. З доповненням Tuscany гра з гарної стає відмінною! Але це вже інша історія 🙂

BoardGameGeek (з Тосканою)
85%
Тесера
81%
Моя оцінка
88%


Розкажіть друзям!

Підписатися
Сповіщати про
guest

0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Догори
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x