Зодчі королівств заходу

Розкажіть друзям!

Вітаю, друзі! Зазвичай я розповідаю тут свої враження від сімейних ігор відносно невеликої складності, але серце вашого покірного слуги тягнеться до важкенького, то ж сподіваюся, що ви будете не проти, якщо інколи я буду занурюватися у ігри з довгими та не такими вже й простими правилами.

Королівство у всій красі

Сьогодні у нас на столі нова стратегія про архітекторів (мені чомусь більше до вподоби слово “зодчих”) якогось із західних королівств та про їх боротьбу за вплив (по нашому — за Переможні Очки). У ній хід за ходом гравці по черзі виконують по одній дії допоки не буде зустрінуто умову кінця гри. Перемагає гравець, який зібрав найбільше ПО, а вони беруться з декількох [головних] джерел. По-перше — це будівлі, які побудував гравець. Це карти, і “побудова” кожної з них коштує певних ресурсів. По-друге — це рівень чесноти, який змінюється протягом гри в залежності від дій гравців. І по-третє — це те, як активно гравці брали участь у спорудженні головної споруди на мапі — Собору.

Architects of the West Kingdom — гра, здавалося б побудована на класичній механіці розміщення робітників, якби не декілька дуже великих “але”. Її автор, Шем Філіпс, дуже завзято додає ці “але” у свої ігри, наприклад у вже дуже відомі “Вікінги північного моря”. Давайте розглянемо “але” Зодчих детальніше.

Робітнички там і сям

Але №1

Спочатку, для тих, хто не знає, що таке “розміщення робітників”, поясню, що собою являє ця механіка. Все просто: гравці по черзі виставляють своїх чоловічків (міплів) на поле у спеціально відведені місця, і ці місця дозволяють негайно виконати якусь відповідну дію. В якийсь момент гри гравець повертає своїх міплів собі і все іде по колу. Зазвичай, у таких іграх працює правило “хто раніше встав, того і капці”, тобто перші гравці у локації або отримують якусь перевагу або цілком блокують це місце для наступних гравців.

У Архітекторах ми маємо майже протилежну залежність. Чим більше своїх робітників ви маєте на локації, там більшу вигоду ви з неї отримуєте. Тобто відіславши до лісу першого міпла, ви отримаєте одну деревину, другого – одразу дві, і так далі. І кількість міплів на одній локації не обмежена! І тут ми підходимо до наступного “але”.

Центр міста

Але №2

У свій хід ви можете розмістити робітника у Центр міста, і це дасть вам можливість за невеличку грошенятку поскаржитися на скупчення люду у конкретному місці та вам дозволять цей люд прибрати (захопити). Коли ви захоплюєте своїх робітників, ви просто повертаєте їх собі з локації на мапі. Але значно цікавіше захопити велике скупчення робітників суперника, бо наступного ходу ви зможете здати їх до В’язниці і в винагороду отримати за кожного по 1 монеті! І, що ще цікавіше, тепер суперник може витратити лише одну дію і, розмістивши одного свого робітника у Вартівні, безкоштовно забрати з В’язниці всіх своїх людей. Відчуваєте? Так, у цій грі найагресивніша дія виявляється вигідною для обох сторін (хоча це, звичайно, не завжди може бути так)! Шикарне рішення, яке змушує гравців самостійно балансувати свої і ворожі групи робітників на мапі, бо кожна завелика група — це потенційні грошики, яких тут завжди замало.

Але №3

Окрім звичайного видобування і обмінювання декількох ресурсів для побудови карт-будівель з руки, гравці мають можливість навідуватися на Чорний ринок, який дає купку ресурсів за значно менший обсяг дій, але кожного разу, як це стається, гравець втрачає частину Чесноти. Також чесноту можна втратити, побудувавши деякі будівлі, найнявши деяких помічників та виконавши деякі специфічні дії, як то пограбування Податківців (а в них постійно з’являються гроші, бо частина дій вимагає відрахувань податків). Втрачена чеснота спочатку позбавляє ПО за чесноту, можливості будувати Собор, а потім ще й додає штрафу до ПО, але в той же час позбавляє необхідності сплачувати податки за деякі дії, що відкриває нові вигідні шляхи для перемоги. Рольова гра у “розміщенні робітників”, ви таке бачили!? Та ще і персонажі, якими грають гравці, мають свої індивідуальні властивості, якщо гравці забажають грати з цією опцією.

Скажу відверто, зазвичай мені не вдається відігравати в іграх негативних персонажів, то ж наразі нам ще не вдалося спробувати той темний шлях до перемоги, але судячи з відгуків, він не менш вигідний ніж світлий.

Для того, щоб будувати карти-будівлі, гравцям необхідно не лише накопичити потрібну кількість відповідних ресурсів, але й мати у помічниках спеціалістів необхідної компетенції. Для найму працівників відведено окрему область та дію на мапі. На ній викладено 4 стовпчики по два випадкових помічника в кожному. В залежності від того, скільки робітників гравця вже стоїть на цій дії, змінюється і доступний для найму обсяг стовпців карт-помічників, але завжди можна сплатити більше грошей і дістатися у виборі подалі. Кожен помічник має, по-перше, одну з трьох навичок (каменяр, столяр або будівельник), і, по-друге, додає якийсь ефект при виконанні певної дії на мапі. Помічники залишаються з вами до кінця гри і не скидаються після будівлі карт, що цих помічників потребують.

Кожного разу, як гравець будує карту з руки або допомагає в будівлі Собору, він має покласти свого робітника у Ратушу. Цього міпла звідти вже не прибрати до кінця гри. А він настає тоді, коли в Ратуші будуть зайняті всі місця. Тоді гравці підсумовують свої ПО у різних розділах, віднімають штрафи за борги (і таке є) та чесноти, додають щось за залишки ресурсів і визначають переможця.

Ресурси чудо-якості

У висновку скажу, що гра хоч і виглядає євростандартно зі сторони, але дарує досить незвичні (виключно у позитивному плані!) і яскраві емоції. За рахунок карт будівель і робітників, доступних для найму на початку гри, досягається велика варіативність. Шляхів досягнення перемоги теж багато, і я не впевнений, що є найкращі (хоча такі висновки мені робити зарано). А яка смачна взаємодія гравців! До того ж гра простіше, ніж може здатися по фото, бо більшість дій там достатньо очевидні, та гра має непогану іконографіку.

Стовідсотково рекомендую до ознайомлення!

Розкажіть друзям!

2
Leave a Reply

avatar
1 Гілки коментарів
1 Відповіді гілки
0 Відстежуючі
 
Комент з більшістю реакцій
Найгарячіша гілка коментарів
2 Автори коментарів
maleficmaxИрина Автори нещодавніх коментарів
  Підписатися  
найновіші найстаріші по голосам
Сповіщати про
Ирина
Гість
Ирина

Спасибо за обзор) Почитала, поизучала и… решила купить😁😁😁

Догори