А оця штука робить … Gizmos

А от давайте почнемо з найцікавішого! Любите всілякі круті комбо, які ви можете запустити у свій хід? Тож уявіть таке. Дивіться на фото, читайте підпис до нього.

Шарики — це енергія. Карти — це всілякі прилади або штуки.

Стежте за руками.

Припустимо, що в мене є одна чорна енергія та одна жовта. А ще в мене вже побудована штука, яка подвоює одну чорну енергію, і ще є дві штуки, кожна з яких конвертує чорну енергію у будь-яку іншу. Я беру чорну енергію та за допомогою цих штук перетворюю її на дві жовтих. Додаю жовту енергію і купую нову жовту штуку, яка коштує 3 жовтих енергії. Це тригерить дію на вже побудованій штуці, і ця дія дозволяє мені взяти нову енергію. Я беру червону, і це тригерить ще й можливість витягнути ще одну енергію наосліп з диспенсеру. Хід закінчено, можна відпочити.

І це був лише один мій вдалий хід у одній з останніх ігор Філа Вокера-Гардінга Gizmos. У “Штуках” (або “Гаджетах”, як вам подобається, так і перекладайте) ми, скажені професори, будуємо мережу винаходів, яка кожен наш хід (дуже простий на самому початку) перетворює на цілий ланцюжок дій, що автоматично виконуються одна після одної.

Винаходи

З самого початку гри ми можемо виконувати в свій хід одну з чотирьох дій:

  • взяти одну будь-яку доступну енергію з діспенсера
  • побудувати будь-яку карту зі стола, сплативши певну кількість енергії
  • взяти одну будь-яку карту зі столу собі в архів (щоб будувати пізніше)
  • “дослідити” три карти з будь-якої стопки та побудувати або архівувати одну з них

Ті ж самі дії зберігаються у нас до кінця гри, але кожна з них може перетворитися на багато дій, якщо ви будете вірно обирати карти для побудови і вибудовувати механізм, що максимально ефективно працює на видобування переможних очок. А очки тут дають за власне побудовані штуки та за виконання деяких дій (звичайно, якщо у вас є штука з такою функціональністю).

Та от таке діло, ви можете мати не більше п’яти кульок енергії водночас, мати в архіві не більше однієї карти, та досліджувати лише три верхні карти. А деякі карти коштують і по 7 кульок енергії! І крок за кроком ви збираєте енергію, будуєте гаджети, і все для того, щоб купувати нові карти з мінімальною витратою і максимальною швидкістю!

Через дуже просту природу дій, ходи у Gizmos протікають дуже швидко! Інколи хочеться, щоб супротивник подумав більше, щоб ти встиг запланувати наступний крутий фінт. Дякуючи тому, що ваш механізм будується поступово, майже не виникає ситуацій, коли гравець забуває щось зробити у свій хід — всі можливості легко вкладаються в голові вже з середини першої гри.

Правила. Вони простезні як двері, і займають лише 4 сторінки з великими малюнками. Є ще двосторонній листочок, що пояснює ефекти карт, та відверто кажучи, 90% з них інтуїтивно зрозумілі вже після прочитання правил.

Gizmos — сімейна гра. Дуже сімейна, дуже проста, але по можливостям і ходу гри дуже схожа на такого складного для початкового розуміння гіганта, як Race for the Galaxy. Так, тут немає ролей, всі дії доступні одразу всім, але результат — серії дій, що спрацьовують у твій хід, — викликає дуже схожі емоції. Навіть закінчується гра за тією ж ознакою — кількістю збудованих карт. Через те, що тут також є діспенсер з кульками, її часто порівнюють з Potion Explosion, але насправді окрім кульок я не бачу в них нічого спільного.

Зображення коробки

Ще маю сказати, що це не та гра, де ти будеш робити будь-що і все одно набереш кількість ПО, порівняну з тією, що здобули інші. Тут відрив може бути ледь не в половину, якщо хтось заплутався, зробив декілька неефективних ходів або забував, що в нього спрацьовує щось корисне під час певних дій. В нашу останню гру я обігнав дружину з рахунком 43:23. Тож, мабуть, Gizmos — це гра для людей приблизно одного досвіду. Та цей [для декого] “мінус” компенсує те, що щоб “зрозуміти” гру треба не більше двох партій.

Що там у нас у остатку? Найкраща двигунобудівна гра на моєму досвіді! Цікава, легка, швидка (вдвох — 40 хвилин), глибока, стратегічна і та, що приносить задоволення самим ходом гри, а не лише перемогою.

Філ знову це зробив! Рекомендую!

Розкажіть друзям!

Підписатися
Сповіщати про
guest

1 Коментар
найстаріші
найновіші по голосам
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Ирина
Ирина
18.02.2019 20:18

Первую партию мы сели играть в половине первого ночи и это было нашей ошибкой😁. Преимущество было у мужа, поскольку он изучал правила, а мы въезжали по ходу дела. Сын почти ничего не понял, я поняла чуть больше – поэтому партия оставила смешанные чувства. Второй раз раскладывали уже на свежую голову и игра очень понравилась всем троим.

Догори
1
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x